 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Salehi A,  Darabi M. The Comparison of Aggression Styles Among Athletes and None-Athletes Students.  J Clin Sport Neuropsychol 2022; 2 (1) :1-9
URL: 
http://jcsnp.ir/article-1-29-fa.html   
                    
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- دانش آموخته کارشناس ارشد روان شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 
 2- دانشجوی دکتری روانشناسی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (2520 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه و هدف: پرخاشگری یکی از موضوعهای مهم در جوانان بهویژه ورزشکارن و دانشجویان است. هدف این مطالعه مقایسه سبکهای پرخاشگری ورزشی دانشجویان ورزشکار و دانشجویان غیرورزشکار است.
روش: این پژوهش یک مطالعه علّی-مقایسهای است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مشغول به تحصیل بودند. بهاین منظور نمونهای ۱۷۰ نفری (۶۴ پسر و ۱۰۶ دختر) بهصورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و پرسشنامه آنلاین سبکهای پرخاشگری ورزشی (علویزاده و همکاران، ۱۳۹۹) را تکمیل کردند. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون t و تحلیل واریانس انجام شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که بین نمره سبکهای گوناگون تفاوت معنادری بین دانشجویان پسر و دختر (۰/۰۵>p) و ورزشکاران و غیرورزشکاران (۰/۰۵>p) وجود دارد.
نتیجهگیری: بر این اساس میتوان نتیجهگیری کرد بین پرخاشگری ورزشکاران و غیر ورزشکاران تفاوت معناداری وجود دارد.
                     
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
روانشناسی ورزشی  دریافت: 1400/7/14 | پذیرش: 1400/8/26 | انتشار: 1400/11/12
                    
                    
| * نشانی نویسنده مسئول: گروه روانشناسی، واحد گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران |