دوره 3، شماره 3 - ( تابستان 1402 )                   جلد 3 شماره 3 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kouhestani ordoumahalleh M M. The Impact of Structured Motor-Skill Games on Self Efficacy of Students. J Clin Sport Neuropsychol 2023; 3 (3) : 2
URL: http://jcsnp.ir/article-1-93-fa.html
کوهستانی اردومحله محمد مهدی. اثر بازی‌های سازمان‌یافته حرکتی-مهارتی بر خود کارآمدی دانش‌آموزان. عصب‌روانشناسی بالینی ورزشی. 1402; 3 (3)

URL: http://jcsnp.ir/article-1-93-fa.html


دانش آموخته کارشناس ارشد روان‌شناسی ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده:   (566 مشاهده)
زمینه و هدف: خودکارآمدی باوری است که شخص به قابلیت‌های خود برای سازماندهی و اجرای اقدامات لازم در موقعیت‌های پیش رو دارد. بازی‌های سازمان‌یافته همراه با ایجاد نشاط و اشتیاق در دانش‌آموزان، آن‌ها را از توانایی و قابلیت‌هایشان آگاه می‌کند و اعتمادبه‌نفس‌شان را افزایش می‌دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اثر بازی‌های سازمان‌یافته حرکتی- مهارتی بر خود کارآمدی دانش‌آموزان بود.
روش: در این پژوهش شبه‌آزمایشی، ۶۰ دانش‌آموز پسر با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای در دو گروه آزمایش و گواه پرسشنامه باورهای خود کارآمدی عمومی (شرر و همکاران، ۱۹۸۲) را در پیش‌آزمون و پس‌آزمون تکمیل کردند. شرکت‌کنندگان گروه آزمایش تعداد ۱۲ بازی حرکتی- مهارتی را در هشت هفته متوالی اجرا کردند. داده‌ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس در نسخه ۲۲ نرم‌افزار SPSS تحلیل شد.
یافتهها: نتایج نشان داد خودکارآمدی در دانش‌آموزان گروه بازی‌های سازمان‌یافته حرکتی-مهارتی افزایش یافته است.
نتیجه‌گیری: براساس این یافته نتیجه‌گیری می‌شود بازی‌های سازمان‌یافته حرکتی- ­مهارتی بر خود کارآمدی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد. از این رو فعالیت‌های آموزشی مؤثر با غنی‌سازی برنامه درس تربیت بدنی مدارس با برنامه بازی‌های ساختاریافته استاندارد و هدفمند می‌تواند فرصتی برای افزایش خودکارآمدی دانش‌آموزان باشد.
شماره‌ی مقاله: 2
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی ورزشی
دریافت: 1402/2/25 | پذیرش: 1402/3/30 | انتشار: 1402/5/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مجله عصب روانشناسی بالینی ورزشی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 All Rights Reserved | Journal of Clinical Sport Neuropsychology

Designed & Developed by : Yektaweb