دوره 2، شماره 4 - ( پائیز 1401 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esmaeili A, Rustaee H, Salman Z. The Impact of Selected Group Games on Aggression and Hyperactivity of Elementary Students. J Clin Sport Neuropsychol 2022; 2 (4) : 5
URL: http://jcsnp.ir/article-1-73-fa.html
اسماعیلی علی، روستائی حمیدرضا، سلمان زهرا. اثر بازی‌های گروهی منتخب بر پرخاشگری و بیش فعالی دانش آموزان. عصب‌روانشناسی بالینی ورزشی. 1401; 2 (4)

URL: http://jcsnp.ir/article-1-73-fa.html


1- استادیار، گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
2- دانش آموخته کارشناسی ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
3- دانشیار گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
چکیده:   (443 مشاهده)
زمینه و هدف: بیش‌فعالی کاستی توجه  به وضعیتی دلالت دارد که در آن کودک به‌شکلی مفرط و بیش‌ازاندازه فعال و پرجنب وجوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آن‌ها را بلکه اطرافیان، همکلاسی‌ها و اولیاِی مدرسه را دچار مشکل می‌کند. هدف از پژوهش حاضر مطالعه اثر بازی‌های گروهی منتخب بر پرخاشگری و علائم بیش‌فعالی دانش‌آموزان مقطع ابتدائی بود.
روش: این مطالعه یک پژوهش شبه‌آزمایشی است. شرکت‌کنندگان در این پژوهش دانش‌آموزان پسر ابتدایی منطقه ۱۵ شهر تهران بین سنین ۷ تا ۱۲ سال در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تشکیل دادند. نمونه شامل ۲۰ نفر بودند که به‌صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شده و پس از تأیید داشتن معیارهای ورود به مطالعه، در پژوهش شرکت کردند. پس از انجام پیش‌آزمون با استفاده از چک‌لیست پرسشنامه‌ها به‌صورت تصادفی در دو گروه ۱۰ نفری گمارش شدند. با استفاده از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف برای نرمال بودن توزیع‌ها بررسی و ازتحلیل کوواریانس برای مقایسه گروه ها استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد بین میانگین باقیمانده نمره‌های پرخاشگری و بیش‌فعالی شرکت‌کنندگان براساس عضویت گروهی تفاوت معنی­‌داری مشاهده شد.
نتیجه­‌گیری: بر اساس این یافته‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد، با ارائه مداخله‌های ورزشی منتخب می‌توان پرخاشگری و بیش‌فعالی دانش‌آموزان را بهبود داد.
شماره‌ی مقاله: 5
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی ورزشی
دریافت: 1401/8/14 | پذیرش: 1401/9/29 | انتشار: 1401/11/12
* نشانی نویسنده مسئول: دانشیار گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مجله عصب روانشناسی بالینی ورزشی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 All Rights Reserved | Journal of Clinical Sport Neuropsychology

Designed & Developed by : Yektaweb